• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Uppdaterat här med. Risk och uc score oförändrat när jag sänkte krediten från 95k till 50k på kreditkorten. (0k nyttjat både innan och efter)
inte så konstigt kanske, jag hade 0,1 med 5 kortkrediter på totalt 230k och nyttjade en del men under 50% i alla fall
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mnord

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Januari 2013
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
inte så konstigt kanske, jag hade 0,1 med 5 kortkrediter på totalt 230k och nyttjade en del men under 50% i alla fall


Om jag halverar mitt kreditkort på 10.000 till bara 2.000 kr utnyttjat tror ni min kreditvärdighet sjunker 0,5% till nästa uppdatering?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Mitt betyg har varit "det gamla" nu hela eftermiddagen och kvällen. Märkligt värre.
 

Villbliskuldfri

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
13 Juni 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
39
Poäng
127
UC verkar inte vara tillförlitlig, jag har enligt appen UC 14,85% i risk. Nu har Collector tagit en UC på mig när jag ansökte om höjning på betalkoll till 50.000kr, trodde inte de tog UC? Iaf på den UC:n som togs är min risk 6,90%. Hur kan detta komma sig?
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Inget från juni påverkade min uc. Däremot sjönk det ytterligare när en ff försvann inatt från 0.5 till 0.4.

Northmill vilka nötter. Har ringt 2ggr å mailat en gång sen i maj. Å fortfarande är inte krediten avslutad.

Är ju jättenöjd min uc ä såpass låg men uc scoren på 610 ä oförändrad sen länge. Hur kan det påverka tror ni? Å varför förbättras inte det när det gjorts såpass förändring i ff å summor osv

Är nyfiken på bisnode betyget men aldrig jag betala över 200kr för det. Finns det inget annat sätt?
 
Senast ändrad:

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
UC verkar inte vara tillförlitlig, jag har enligt appen UC 14,85% i risk. Nu har Collector tagit en UC på mig när jag ansökte om höjning på betalkoll till 50.000kr, trodde inte de tog UC? Iaf på den UC:n som togs är min risk 6,90%. Hur kan detta komma sig?
Det är en miniuc de tagit utan krediter. Då har man bättre betyg.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 456
Poäng
8 917
Kan någon förklara det här med avslutade krediter en gång för alla?
Om jag IDAG betalar av en kredit helt. Avslutar den. Meddelar bolaget i fråga att jag avslutar den.
Måste jag då vänta i 11 månader innan mitt UC förbättras eftersom den står med som "Avslutad" och därmed är med på "listan"?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kan någon förklara det här med avslutade krediter en gång för alla?
Om jag IDAG betalar av en kredit helt. Avslutar den. Meddelar bolaget i fråga att jag avslutar den.
Måste jag då vänta i 11 månader innan mitt UC förbättras eftersom den står med som "Avslutad" och därmed är med på "listan"?
nej den bättras på vid kommande uppdatering, men statistiskt sett så kommer den finnas med i ett år, sen om stitistiken har någon som helst påverkan vet jag inte, men en kan inte vara stor, kanske bara vid manuell granskning som dom kan undra ifall det ser konstigt ut
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Kan någon förklara det här med avslutade krediter en gång för alla?
Om jag IDAG betalar av en kredit helt. Avslutar den. Meddelar bolaget i fråga att jag avslutar den.
Måste jag då vänta i 11 månader innan mitt UC förbättras eftersom den står med som "Avslutad" och därmed är med på "listan"?
Krediten kommer ju finnas med i tidigare månad men i bankernas ögon är det nog bra att beviljad/utnyttjad belopp blir mindre. Men håller med A27 nedan.

nej den bättras på vid kommande uppdatering, men statistiskt sett så kommer den finnas med i ett år, sen om stitistiken har någon som helst påverkan vet jag inte, men en kan inte vara stor, kanske bara vid manuell granskning som dom kan undra ifall det ser konstigt ut
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp